Forum Krucjata Morta i Anthaela Strona Główna Krucjata Morta i Anthaela
RPG w najczystszej postaci - sesje, opowiadania, dyskusje
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika gry :/

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Krucjata Morta i Anthaela Strona Główna -> Futurista
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jack Mort
Mistrz Gry



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostroróg Tower

PostWysłany: Czw 11:28, 29 Gru 2005    Temat postu: Mechanika gry :/

Czyli to, co najgorsze. Dużo czy mało statystyk ? Jakie atrybuty, umiejętności, specjalne zdolności ? Wszystko tu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anthael
Istota Wiekuista



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czeluść

PostWysłany: Czw 11:29, 29 Gru 2005    Temat postu:

Najłatwiej byłoby chyba ten system wpleść w zasady FR, tak myślę, chociaż wymyślenie czzegoś samemu byłoby dużo lepsze, ale na to trzeba czasu i natchnienia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 19:11, 29 Gru 2005    Temat postu:

Byłbym za małą ilością statów, dlaczego? Ano dlatego że, ponieważ Very Happy... A tak na serio to niektóre ze stworzeń z tego co zrozumiałem będą miały możliwość zmiany kształtu, a wtedy ich "liczby" będą musiały się zmienić... przy dużej ilości statów, byłoby tego multum... kilka podstawowych stat i tyle np. siła, zęczność, inteligenca i aparycja (oczywiście coś takiego jak AC i takie tam powinny być).

Kieczy- nie wiem jak to się stało..., byłem pewien że jestem zalogowany.
Powrót do góry
Jemiel
Ekspert



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: to teraz mało istotne

PostWysłany: Czw 14:57, 05 Sty 2006    Temat postu:

Macie jakies koncepcje co do systemu magii(bo chyba ma takowy byc)? Bo naszła mnie taka pokrętna mysl (inspirowana PST-em).

Może by tak zamiast czarów od razu z góry opisanych, pozwolić, aby poczynia graczy, połączone z ich przekonaniami, same tworzyły odpowiednie zaklecia i podobne im moce? Przykładowo, jeśli gracz lubi wcinać jakieś potworki, to może się jego zamiłowanie przerodzić jakiś czar ułatwiający konsumpcję. Inny przykład - ktoś lubi wzbudzać zaufanie w innych, by potem wykorzystywac ich dla własnej korzyści. Jego słowa są niczym jad węża - i z tego wynika jakiś atak zatruwający itd itp.

No bo skoro wszystko opiera się chaosie, to w intencji jego mieszkańców leży, by ułożyc ta chaotycznosc w wlasny, zgodny ze swoimi przekonaniami porządek. Każde ich poczynanie wplywa na otaczającą ich rzeczywistość.

Oczywiście, byłby pewne ograniczeni co do tego co kto może osiągnąc - np roboty osiągąłyby głównie ulepszenia w swojej konstrukcji, anioły mogłby odmawiać skuteczniejsze modlitwy i pomagajac innym zdobywac zaklecia leczace itd.

Co sądzicie o tym karkołomnym pomyśle? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jack Mort
Mistrz Gry



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostroróg Tower

PostWysłany: Czw 16:08, 05 Sty 2006    Temat postu:

Jemiel : Genialne ! Świetne rozwiązanie, naprawde mi się podoba. Trzeba jakoś sprawnie je wcielić w życie Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jemiel
Ekspert



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: to teraz mało istotne

PostWysłany: Czw 16:21, 05 Sty 2006    Temat postu:

Hm, czyli mam przyzwolenie, by pokombinować nieco? Smile Mogę powymyślać nieco czarów i warunki mniej więcej.

Ja to widze tak:
Ogólnie, trzeba by wtedy dodać do tego jakiegoś współczynnika "karmy", robiac rozne rzeczy ten wspolczynnik zwieksza lub zmniejsza, a w sugestii MG lezy, kiedy gracz zyskuje dostpe do jakeijs mocy. No, moze z pomoca kostki...

Jak cos opracuje, to zaprezentuje tutaj i ocenice, ale na razie nie znam sie zbyt szczegolowo na mechanice gry, wiec beda to tylko szkice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jack Mort
Mistrz Gry



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostroróg Tower

PostWysłany: Czw 16:24, 05 Sty 2006    Temat postu:

Jemielu będziesz naszym specem od magii Razz Wymyślaj ile wlezie. Tylko jedna mała prośba. Staraj się nie powielać schwmatów typu "Ognista kula" czy "Magiczny pocisk". Ok ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jemiel
Ekspert



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: to teraz mało istotne

PostWysłany: Czw 16:34, 05 Sty 2006    Temat postu:

Heh, nie miałem najmniejszego zamiaru! W moim umyśle czai się wizja, urzeczywistniającej się woli, zamiarów wrogich lub szlachetnych, osiągających formę fizyczną dzięi silnej koncentracji i wierze. Nawet jeżeli będzie to to samo co magiczny pocisk, będzie miało zgoła inny opis i może ciut inne dziąłanie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Narsil
Ekspert



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Czw 17:20, 05 Sty 2006    Temat postu:

"Soniczny krzyk"

Jeśli człowiek jest wystarczająco zły,nie ma szacunku dla innych,potrafi zranić ofiarę nie tylko bronią.Lata praktyki w oczernianiu ludzi pozwoliły mu na odkrycie w umyśle innej postaci najsłabszego punktu i uderzenie w niego z całą mocą.Ofiara słyszy tylko krzyk,który ogłusza ją i doprowadza do szaleństwa.Lecz wdzeranie się do czyjegoś umysłu jest ryzykowne.Niektórzy potrafią to odeprzeć.

Jak działa?:sprawia że przeciwnik wpada w panikę,i ucieka.Jednak istnieje mała szansa(jak mała zależy od MG) że wróg odbije czar,co spowoduje obrażenia u rzucającego.Poza tym czar działa tylko na istoty żywe.

Co zrobić aby otrzymać czar?:kłam,oszukuj,krzywoprzysięgaj,oczerniaj,ogólnie rób zły użytek z mowy Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Narsil dnia Czw 18:22, 05 Sty 2006, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jemiel
Ekspert



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: to teraz mało istotne

PostWysłany: Czw 17:26, 05 Sty 2006    Temat postu:

Jeśli o mnie chodzi - jeśli macie jakies pomysly to dawajcie, ale dawajcie tez jakies uzasadnienia i sposoby zdobycia zaklec. Wiecie, wszystko bierze sie z wiary i ciąłego powatarzania pewnych czynnosci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jemiel
Ekspert



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: to teraz mało istotne

PostWysłany: Nie 2:17, 08 Sty 2006    Temat postu:

Żeby system magii działał poprawnie potrzebny jest zestaw pewnych statystyk, określających poczynania bohaterow. Wg mnie, powinny one byc ukryte dla graczy. Nawet jeżeli jakiś czyn danego gracza wpływa na charakter, nie będzie on o tym informowany - no może tak ogólnie, ze cos jest zle, jest kłamstwem itp (zeby nie bylo skrupulatnego liczenia ile punktow brakuje mi do czego...).
Niektore akcje miałyby jakąs ilość punktów wływającą na charakter (MG ustala jaka). I na potrzebę chwili wygląda to tak:

Praworządność
Czyli skłonność do przestrzegania prawa. Określa to, czy wolimy kierować się zasadami, czy postępować bez zwracania uwagi na ogólnie-panujące reguły.

[0 i okolice, to neutralność, ujemne wartości to obojętność wobec prawa, dodatnie praworzadnosc]

Wartości moralne:
Dobro, zło, równowaga... bezinteresowanie pomagając innym i przestrzegając własny kodeks moralny zbliżamy się do dobra, drugi kierunek to podłość, objętność, chłód serca, egoizm i ignorancja.

[0 i okolice neutralnosc, + dobro, - zło]

Zgodność (słowa i myśli)
Określa jak skutecznie potrafisz wmawiać ludziom różne rzeczy i zmuszać ich do postępowania według twojej woli, nawet bez ich świadomości o tym. Nieważne, czy dla idei dobrej, czy mniej szlachetnej...

[+ to wieczne i uparte mówienie prawdy, - to "język ze srebra", 0 nic specjalnego]

Spokój wewnętrzny
Lub też jego brak. Zależy od twojego poglądu na życie. Jeśli jesteś osobą impulsywną, ta wartość maleje. Jeśli starannie i bez emocji planujesz każde swoje działanie, współczynnik ten zwiększa się.

[Liczba "0" oznacza brak ściśle określonej metody działań, - to impuslywnosc, + to zblizanie sie do postawy sztywniaka Wink ]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Krucjata Morta i Anthaela Strona Główna -> Futurista Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin