Forum Krucjata Morta i Anthaela Strona Główna Krucjata Morta i Anthaela
RPG w najczystszej postaci - sesje, opowiadania, dyskusje
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Słaba skuteczność niektórych broni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Krucjata Morta i Anthaela Strona Główna -> Elementy gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Zwiększenie obrażeń broni dystansowej
Nie, bo to za mocne
33%
 33%  [ 2 ]
Tak, bo za słabe te bronie
66%
 66%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
Kasiurzyńska
Mistrz Gry



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 436
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KK

PostWysłany: Pon 11:54, 20 Mar 2006    Temat postu: Słaba skuteczność niektórych broni

Myślałam już od dawna na ten temat i postanawiam go przedstawić. Są to tak zwane "zasady domowe" wprowadzane przez wielu MP w mechaniki gry.
Łuki, kusze i niektóre bronie rzucane, takie jak włócznie czy oszczepy zadają moim zdaniem trochę zbyt mało obrażeń. Zastanawiam się nad zmianą ich na większe i liczę na wasze wypowiedzi. Pamiętajcie jednak że i wrogowie posługujący się tymi broniami zadadzą wam więcej obrażeń.

Łuk krótki do tej pory k6...
Łuk długi do tej pory k8...
Refleksyjny łuk krótki do tej pory k6 + premia z siły
Refleksyjny łuk długi do tej pory k8 + premia z siły
Moim zdaniem te obrażenia są za słabe. Ja to widzę tak:
WSZYSTKIE łuki k12 a przy refleksyjnych + premia z siły.

Kusza ręczna k4 zamiana na k8
Kusza lekka k8 zamiana na k12
Kusza samopowtarzalna k8 zamiana na k12
Kusza ciężka k10 zamiana na k20!!
Do kusz nie dodaje się premi z siły.

Broń taka jak łuki czy kusze była kiedyś bardzo skuteczna i zabójcza co nie odpowiada jej działaniu w mechanice RPG. Kuszami przebijano kiedyś drzewa na wylot czy rycerza wraz z koniem... Łuki również były mocne i z łatwością przebijały "konserwy".
Mogą być protesty o tym że zbyt potężne to będzie i każdy by chciał biegać z kuszami czy łukami, pamiętajmy jednak o tym że nie zawsze jest czas i możliwość użycia broni dystansowej a naładowanie np. kuszy ciężkiej zajmuje chwilę czasu, 6 sekund (lub na RPG jedna pełna runda) i te bronie w bliskiej walce nie są zbyt mądrym posunięciem.

Półwłócznia k8 zamiana na k10+ premia z siły(tylko przy rzucie)
Oszczep k6 zamiana na k10+premia z siły(tylko przy rzucie)

Pozostawiam więc wam wybór i głosowanie w ankiecie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kieczy
Ekspert



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Raczej Kraków.

PostWysłany: Pon 12:00, 20 Mar 2006    Temat postu:

Ja jako "opiekun" Gwyndiona, muszę się zgodzić ze zmianami Very Happy Jest mi to bardzo na rękę, a i myslę, że cała drużyna na tym zyska Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jemiel
Ekspert



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: to teraz mało istotne

PostWysłany: Pon 14:43, 20 Mar 2006    Temat postu:

Pod warunkiem, że nie natkniemy się na 50 orków łuczników Very Happy. Niemniej jestem za.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gadzik_2005
Zawodowy Rewolucjonista



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cesarstwo Lewego Konga

PostWysłany: Pon 14:47, 20 Mar 2006    Temat postu:

Ja również przyjmuję zmiany z sercem pełnym radości Very Happy. Bronie strzeleckie są w D&D zdecydowanie za słabe...Gdyby Anglicy mieli taki łuki Crecy i pod Calais wojna stuletnia miałaby zupełnie inne oblicze Smile. Czyli jednym słowem Anglicy dostaliby po dupie Razz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jack Mort
Mistrz Gry



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostroróg Tower

PostWysłany: Pon 16:49, 20 Mar 2006    Temat postu:

A ja bym to z kolei zostawił tak jak jest Razz Jak dla mnie bronie dystansowe nie potrzebują zmian i na moich sesjach będą one słabsze niż na sesjach Kasi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JJ
Zaaw. user



Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciemna strona księżyca

PostWysłany: Wto 20:07, 21 Mar 2006    Temat postu:

dołanczam do "za" choć wiem że nas takie coś może wykończyć Laughing ale również moim zdaniem za słabe te niektóre badziewa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Krucjata Morta i Anthaela Strona Główna -> Elementy gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin