Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Zwiększenie obrażeń broni dystansowej |
Nie, bo to za mocne |
|
33% |
[ 2 ] |
Tak, bo za słabe te bronie |
|
66% |
[ 4 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
Kasiurzyńska
Mistrz Gry
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 436
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KK
|
Wysłany: Pon 11:54, 20 Mar 2006 Temat postu: Słaba skuteczność niektórych broni |
|
|
Myślałam już od dawna na ten temat i postanawiam go przedstawić. Są to tak zwane "zasady domowe" wprowadzane przez wielu MP w mechaniki gry.
Łuki, kusze i niektóre bronie rzucane, takie jak włócznie czy oszczepy zadają moim zdaniem trochę zbyt mało obrażeń. Zastanawiam się nad zmianą ich na większe i liczę na wasze wypowiedzi. Pamiętajcie jednak że i wrogowie posługujący się tymi broniami zadadzą wam więcej obrażeń.
Łuk krótki do tej pory k6...
Łuk długi do tej pory k8...
Refleksyjny łuk krótki do tej pory k6 + premia z siły
Refleksyjny łuk długi do tej pory k8 + premia z siły
Moim zdaniem te obrażenia są za słabe. Ja to widzę tak:
WSZYSTKIE łuki k12 a przy refleksyjnych + premia z siły.
Kusza ręczna k4 zamiana na k8
Kusza lekka k8 zamiana na k12
Kusza samopowtarzalna k8 zamiana na k12
Kusza ciężka k10 zamiana na k20!!
Do kusz nie dodaje się premi z siły.
Broń taka jak łuki czy kusze była kiedyś bardzo skuteczna i zabójcza co nie odpowiada jej działaniu w mechanice RPG. Kuszami przebijano kiedyś drzewa na wylot czy rycerza wraz z koniem... Łuki również były mocne i z łatwością przebijały "konserwy".
Mogą być protesty o tym że zbyt potężne to będzie i każdy by chciał biegać z kuszami czy łukami, pamiętajmy jednak o tym że nie zawsze jest czas i możliwość użycia broni dystansowej a naładowanie np. kuszy ciężkiej zajmuje chwilę czasu, 6 sekund (lub na RPG jedna pełna runda) i te bronie w bliskiej walce nie są zbyt mądrym posunięciem.
Półwłócznia k8 zamiana na k10+ premia z siły(tylko przy rzucie)
Oszczep k6 zamiana na k10+premia z siły(tylko przy rzucie)
Pozostawiam więc wam wybór i głosowanie w ankiecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kieczy
Ekspert
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Raczej Kraków.
|
Wysłany: Pon 12:00, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ja jako "opiekun" Gwyndiona, muszę się zgodzić ze zmianami Jest mi to bardzo na rękę, a i myslę, że cała drużyna na tym zyska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jemiel
Ekspert
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: to teraz mało istotne
|
Wysłany: Pon 14:43, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Pod warunkiem, że nie natkniemy się na 50 orków łuczników . Niemniej jestem za.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gadzik_2005
Zawodowy Rewolucjonista
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cesarstwo Lewego Konga
|
Wysłany: Pon 14:47, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ja również przyjmuję zmiany z sercem pełnym radości . Bronie strzeleckie są w D&D zdecydowanie za słabe...Gdyby Anglicy mieli taki łuki Crecy i pod Calais wojna stuletnia miałaby zupełnie inne oblicze . Czyli jednym słowem Anglicy dostaliby po dupie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jack Mort
Mistrz Gry
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostroróg Tower
|
Wysłany: Pon 16:49, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A ja bym to z kolei zostawił tak jak jest Jak dla mnie bronie dystansowe nie potrzebują zmian i na moich sesjach będą one słabsze niż na sesjach Kasi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JJ
Zaaw. user
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ciemna strona księżyca
|
Wysłany: Wto 20:07, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
dołanczam do "za" choć wiem że nas takie coś może wykończyć ale również moim zdaniem za słabe te niektóre badziewa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|